Zpravidla s požadavkem řešení CRM jako on premises přicházejí větší společnosti. Jaké jsou klíčové faktory, které je třeba zvážit při rozhodování mezi řešeními Online versus On-Premise CRM? Jaké jsou rozdíly v řešení Vistos CRM on premises oproti online řešení Vistos CRM?
1. Cena on premises CRM
Pokud se rozhodnete pro řešení on premises, je třeba počítat s náklady na software, hardware, instalaci a správu. V závislosti na složitosti tohoto postupu implementace řešení on premises CRM vycházejí náklady v desítkách až stovkách tisíc korun. Nemluvě o pravidelných výdajích za správu řešení. Tím toto řešení ve většině případů nepřichází v úvahu pro malé firmy. Nicméně ale nemusí být problémem pro velké korporace. Online CRM systémy mohou být proto oproti řešení on premises v ceně levnější a jejich využívání formou měsíčních nájmů. Současně můžete kdykoli přestat používat svůj současný Online CRM systém.
2. Čas implementace CRM
Další věc, kterou je třeba zvážit, je doba implementace. CRM systémy vyžadují podstatné množství práce na serverech a síťových zařízeních, instalace a zahájení používání trvá déle. Online CRM systémy jsou bez problémů s technickou údržbou. Není třeba žádného dalšího hardwaru ani významného zásahu IT týmu, ale vyžaduje stabilní a rychlé připojení k internetu.
3. Zabezpečení dat
Ačkoliv se může zdát, že CRM on premises na pracovišti jsou výhodnější z hlediska bezpečnosti dat, není tomu tak. Online CRM poskytují stejnou úroveň soukromí jako CRM on premises, protože hostovaná CRM síť je přístupná prostřednictvím zabezpečeného internetového připojení. Ve skutečnosti je však bezpečnější ukládat svá data do online CRM, protože vlastní řešení nejsou vždy řádně sledována a často jsou napadena červy nebo viry.
4. Přizpůsobení
Jedním z důvodů, proč si firmy vybírají CRM, je schopnost přizpůsobit jejich řešení tak, aby splňovala jejich specifické potřeby a jedinečné a komplexní operace. S dobrým CRM na místě můžete změnit rozhraní a vytvořit si vlastní funkce. Většina hostovaných řešení CRM používá stejnou kopii svého softwaru pro všechny své zákazníky, ale přestože nelze přizpůsobit, jsou konfigurovatelné. To obvykle zcela uspokojuje malé a střední podniky, protože malé a střední podniky obvykle nemají jedinečné potřeby, které mají velké podniky. Oproti tomu řešení Vistos CRM je možné využívat ve standardní formě malými i středně velkými, stejně jako velkými podniky, jelikož na základní verzi je možné stavět funkce dle potřeb podniku. CRM jako stavebnice. Výhodou Vistos CRM je, že roste spolu s potřebami uživatelů. V případě potřeby dochází ke konfiguraci, změnám a optimalizaci, a není tak nutné hledat nové řešení s novými funkcemi a podstupovat celý zdlouhavý proces výběru CRM a jeho implementace.
5. Zdroje
Pro správu CRM řešení on premises musí společnost disponovat hardwarovými a IT zdroji. Nemělo by to být problémem, pokud korporace již vlastní servery a má oddělení IT. Nicméně pro malé a střední podniky je v závislosti na jejich oboru podnikání často potřebou najímat zaměstnance za účelem implementace a údržby řešení on premises, což si žádá další náklady související s využíváním CRM.
6. Přístupnost
On premises CRM nezávisí na připojení k internetu a je vždy k dispozici. Pokud je vaše internetové připojení slabé, může být obtížné přistupovat k účtu pomocí online CRM. Zároveň je složité přistupovat k on premises CRM na dálku, zatímco je snadné pracovat s hostovaným CRM z doslova kdekoli s dostupným internetovým připojením. Pro malé firmy je nejoblíbenější možností řešení hostovaného (online) CRM, které je levné, pohodlné a rychlé. Velké korporace si obvykle volí ve prospěch kontroly a přizpůsobitelných funkcí CRM on premises.
DEMO Vistos CRM
Hledáte osvědčený prodejní nástroj, který vám pomůže uzavřít více obchodů? Přihlaste se k bezplatnému 30dennímu demu Vistos CRM a zjistěte, jak vám může naše řešení pomoci podnikat! V případě potřeby je vždy připravený tým zákaznické podpory.