Přání klientů napříč obory jsou natolik specifická, že nelze vytvořit univerzální návod, jak si zákazníky získat a udržet. Existuje však několik opomíjených drobností, které ocení zákazník v řeznictví stejně, jako klient softwarové společnosti.
Naslouchání
Marketingové příručky jsou plné tipů, jak prezentovat produkt, jak přilákat pozornost klienta a jak ho přimět k uzavření obchodu. Co však většina lidí zoufale postrádá, a nejen v osobních vztazích, je vyslechnutí od protistrany. Všimněte si, že se tento trend spolupodílí například na vzestupu alternativní/holistické medicíny, v níž léčitelé před započetím „terapie“ stráví několik hodin povídáním s klientem. A právě to je ta jemná nuance, která řadu lidí odvádí od konvenčních služeb, v nichž na pozorné rozhovory zkrátka nikdo nemá čas.
Naslouchání potřebám klienta by mělo předcházet prezentaci produktu, následovat uzavření obchodu a být základním stavebním kamenem v případě reklamací a stížností i vyjasnění námitek. Nejedná se ale o pasivní činnost, při které by měl zákazník pocit, že „mluví do dubu“. Vyžaduje vaši aktivní spoluúčast, která dá zákazníkovi jasně najevo, že ho posloucháte.
Můžete argumentovat, že potřeby klientů má vaše společnost dávno zmapované. Každý jedinec je ale v zástupu zájemců o službu či produkt zcela jedinečný a stejně tak jeho potřeby. Nasloucháním klientovi tak získáme mnohem více, než suchý seznam jeho přání.
Co vám naslouchání klientovi přinese?
- Znalost specifických požadavků. Teprve v rozhovoru s vámi si klient může ujasnit své představy a dá vám tak jedinečnou možnost vyhovět všem jeho přáním.
- Navázání a udržení vztahu. Pocit, že se někdo skutečně zajímá o klientovo přání, výrazně přispívá k vybudování jeho pozitivního, loajálního vztahu k prodávajícímu.
- Klientův pocit jedinečnosti. Každý zákazník je rád hýčkán. Vyslechnutím jeho potřeb ukazujete, že vám na něm skutečně záleží způsobem, jakým to nedokáže ani sebelepší newsletter.
Další taháky s postřehy, jak na klienta, například o vyjasnění námitek či poprodejní péči, pro vás připravujeme.
Veškeré informace, které získáte o klientovi a jeho potřebách, za vás uspořádá a pohlídá vaše CRM. Ve Vistos CRM si totiž můžete ke každému zákazníkovi poznamenat průběh schůzek, telefonátů i e-mailové korespondence.
Není náhodou, že ve Vistos CRM věnujeme v předimplementační fázi dostatečný čas pro vyjasnění potřeb a požadavků našich klientů a konzultací s našimi odborníky. Jen tak totiž dokážeme vytvořit CRM na míru, které bude vaší společnosti dokonalou podporou.