Díky Vistos CRM snadno v obchodním procesu definujete, co je marže a co přirážka!
Ve vašich nabídkách, objednávkách a zejména fakturách nyní nově můžete evidovat marže a přirážky. Ty způsobí automatické propočítání výsledné částky, kde budete na první pohled vidět, kolik zisk činí. Jak marže tak přirážky si můžete evidovat pro jednotlivé položky zvlášť a mohou se samozřejmě lišit.
Ihned vidíme, jakou hodnotu faktura má. Tedy jaká je cena prodejní, nákupní, jaký je zisk a marže s přirážkou.
Jak se toho dá využít? Vžijte se například do kůže majitele obchodu s nábytkem, který chce v úterý vidět jeho denní zisk. V seznamu faktur si vyfiltruje všechny faktury k danému dni a vidí, jakou na nich má marži, tedy zisk! A to se hodí.
A jak vypadá položka na jedné z faktur, kde jsou marže a přirážka uvedeny?
Z obrázku níže vidíme vše, co je třeba. Na již uhrazené faktuře vidíme její nákupní cenu a částku, kterou jsme obchodem získali.
Co je marže a co přirážka?
Kdo by tápal, jaký je rozdíl mezi přirážkou a marží, dáváme radu:
Přirážkou myslíme navýšení nákupní ceny a tím vytvoření ceny prodejní (lze nazvat „procenta zdola“). Marží, neboli výnosem či ziskem, označujeme podíl našeho navýšení na prodejní ceně („procenta shora“).
Pokud bychom si měli rozdíl vysvětlit na příkladu, tak:
Marže: Když prodáváte zboží za 150 Kč a nakupujete ho od výrobce za 100 Kč, marže na jednom kusu zboží je 50 Kč. Prodejní cena je 150 Kč. 150 Kč – 100 Kč je 50 Kč, ovšem ze základu 150 Kč to představuje marži 33,3 %.
Obchodní přirážka se udává v procentech. Pokud k ceně zboží přidáte 50 Kč, bude se jednat o obchodní přirážku, která činí 50 %. Obchodní přirážka se nevyjadřuje v korunové hodnotě, ale pouze v procentuální. Je to ta částka, kterou jsme k nákupní ceně přirazili. Přirážka se často používá v případě nacenění zboží. Obchodník si určí, kolika procentní chce mít přirážku na každém zboží. Přirážka je navýšením nákupní ceny a tím vytvoření ceny prodejní. Určeným číslem se pak vynásobí nákupní cena.
Pro lepší orientaci si můžeme pamatovat, že marže je v procentuálním vyjádření menší než obchodní přirážka v korunovém vyjádření. Marže je vždy menší než obchodní přirážka.
Jak na to s Vistos CRM?
Radu naleznete na stránkách naší Zákaznické podpory.